wtorek, 14 maja 2013

Kai w kuchni.

Dzisiaj stwierdziłam że coś... bym napisała a pisać na siłę nie chcę, ale miałam jeden pomysł na notatkę w zanadrzu więc ją wykorzystać (how cleaver ;) ) 
więc przedstawiam Wam (jeśli ktokolwiek tam jest) przepis na pyszniste buły ;)



Buły są z ciasta krucho-drożdżowego i jest to ciasto które w oryginalnym przepisie było przeznaczone do ciasta typu makowiec / cynamonowiec. 


Przepis na ciasto (około 12 małych bułeczek):

Na stolnicy posiekać nożem 40 dkg mąki pszennej i 15dkg masła.
Dodać 5 dkg drożdży rozmieszanych w 3 łyżkach śmietany (lekko kwaśnej)
Pół utłuczonej laski wanilii lub otartą z 1/2 cytryny skórkę lub jakikolwiek inny zapacho/smak.
2 czubate łyżki cukru pudru.
1/3 łyżeczka soli

Posiekane ciasto zagnieść rękami, powinno być niezbyt ścisłe i lśniące. Gotowe ciasto formujemy w buły i robimy po środku dołek na "farsz" i teraz to może być marmolada, twaróg, nawet z masłem orzechowym robiłam tylko w wersji.... takiej:



Dajemy na blachę nasmarowaną masłem i pozwalamy ciastu rosnąć przez godzinę. Pamiętać! że ciasto rośnie więc porobić między nimi odstępy dość znaczne.

Wkładamy do nagrzanego do 180*C piekarnika i pilnujemy bo lubią się robić od 15 do 30 minut (nie wiem o czego to zależy)



Omnomnomnom!!!
polecam :)

1 komentarz: